14 февруари 2013 г.

Защо започвам втори християнски блог

Преди около две години започнах първия си блог - "Християнство и общество". Предполагах, че най-вече приятелите ми ще го четат. Неочаквано за мен, не след дълго блогът започна да привлича  доста читатели. Почти никога не съм писал повече от веднъж месечно. Случваше се и да не публикувам нищо дори за четири месеца. Въпреки това, макар и бавно, броят на читателите непрекъснато нарастваше.

Постепенно се избистри идеята ми за общата посока на статиите в сайта. Основната идея през цялото време беше да публикувам не какво да е друго, а статии, свързани с темата за вярващите и обществото около нас. Статии без новинарски характер, така че да могат да са актуални по всяко време.

Друга цел, която си поставих, беше по възможност статиите да са подходящи за четене от вярващи хора и от трите клона на християнството. От евангелска църква съм, но отдавна съм установил, че когато хората са действително вярващи, независимо дали са други видове протестанти, православни или католици, разговорите ми с тях за Бога са общуване в единодушие. Ето защо, поставих си за цел да мога да съм полезен със статиите си и на тези вярващи и избягвах евангелския характерен език, който се среща в повечето ни църкви, както и специфични само за евангелските църкви теми.

Последната ми статия - "10 прости начина да станеш невярващ", въпреки голямата си дължина, само за първите два дни беше четена над 500 пъти и споделена във Фейсбук над 200 пъти. Благодаря за това на всички, които я споделиха с приятелите си.

Всичко това единствено ме мотивира да продължавам в същия дух. Ще продължавам да пиша за "Християнство и общество"! Но през последните две години осъзнах някои неща, които ме доведоха до решението да започна този втори християнски блог.

Това ще е блог в по-автентичния смисъл на думата. Думата "блог" (анг. "blog") е съкратена дума от "web log" (уеб дневник). В "Християнство и общество" публикувам най-вече статии - достатъчно подробни и изчерпателни, според целите, които по-горе споменах, че съм си задал. С времето, обаче, осъзнах, че бих желал да споделя и други свои размисли с българските вярващи - разсъждения, които не са непременно в толкова завършен и изчерпателен вид. В "Християнство и общество" ще запазя следваната до момента линия, за да може читателите да знаят какво да очакват. Но поради заетостта си с две малки дечица, работа и служение като младежки ръководител в местната църква, не мога да пиша много по-често статии за първия блог. Но мога вместо това да пиша свои по-кратки разсъждения тук, особено що се отнася до лични опитности от християнския ми живот, които считам, че могат да са от полза и за други вярващи. Въпреки, че съм завършил богословие, и в "Християнство и общество" от самото начало реших, че няма да публикувам богословски статии, както и че ще пиша на по-достъпен език, а не на научен. Ще продължа с това и тук, като ще засягам и още по-практични теми от областта на християнския живот.

Въпреки, че това ще е по-близо до идеята за личен блог, не го озаглавих "Блог на Веселин Кисьов" по една проста причина. Не желая да се прославя името ми. Не мисля, че това може да е правилна цел за християнин, който се моли с молитвата "Отче наш" и произнася думите: "Да се свети ТВОЕТО име". Единствено желая да мога да послужа чрез това, което пиша. Оставих името си само в пояснението под заглавието, за да може читателите, чието доверие съм спечелил, да разпознаят, че блогът е от автор, когото вече малко или много познават и знаят в общи линии какво могат да очакват от него. Така при споделяне на някоя статия в социалните мрежи, ще се изпише името на сайта и на статията, но не и моето. Запазих по-общото име "Християнството", за да създава някаква асоциация с "Християнство и общество". Това не значи, че ще публикувам всичко, което има връзка с християнството, просто си отварям възможност да пиша в по-широки граници. Статиите ще бъдат подреждани по категории, които ще се виждат под заглавната картинка. Така читателите ще могат лесно да избират какво да четат според интересните си.

Както и преди, ще се радвам да мога да общувам с читателите си. Моля, пишете ми, най-вече в коментарите под статиите. В "Християнство и общество" изключително рядко имах недоволни читатели, но те изразяваха мнението си с коментари. Затова, МОЛЯ, КОМЕНТИРАЙТЕ И КОГАТО СТЕ ДОВОЛНИ!

Насърчавам ви да се абонирате да получавате публикациите по имейл, а ако решите, че е било грешка, можете да се отпишете от самия имейл, в който получавате известие за статия. Статиите не изпращам аз, а сайтът. Спам няма да получавате, както и нищо различно от известие за нова статия.

Благодаря ви, че изчетохте това мое въведение в блога. Очаквайте следващата публикация съвсем скоро.



[e-mail%255B2%255D.gif]

АБОНИРАЙТЕ СЕ

ЗА ПУБЛИКАЦИИТЕ

(Можете да се отписвате!)